Ben je op zoek naar een nieuw zakelijk e-mailadres, maar weet je niet zeker hoe je er een kunt aanmaken? Maak je geen zorgen! We begeleiden je stap voor stap door de vereisten voor het opzetten van een professioneel e-mailadres voor je bedrijf. Of je nu op zoek bent naar de beste provider of hulp nodig hebt bij het instellen van je e-mail account, we helpen je op weg!
Je hebt deze keuzes als het gaat om e-mailadressen
Een van de eerste stappen bij het opzetten van een bedrijf is het aanmaken van een zakelijk e-mailadres. Dit kan door middel van Gmail, Microsoft Outlook of Hotmail, maar een eigen domeinnaam registreren en daar een e-mailadres aanmaken geeft je bedrijf een nog professionelere uitstraling en maakt het voor klanten en cliënten makkelijker om je te vinden. Bij Gmail kun je bijvoorbeeld alleen een e-mailadres als webwinkelnaam@gmail.com aanmaken, maar met je eigen domeinnaam kun je een e-mailadres als klantenservice@webwinkelnaam.be aanmaken. Veel professioneler, toch?
Een professionele uitstraling van je bedrijf kan bereikt worden door gebruik te maken van een eigen domeinnaam in plaats van een gratis e-mailprovider. Hierdoor zullen mensen een veel betere indruk krijgen wanneer ze een e-mail van je bedrijf ontvangen.
Waarom een apart zakelijk e-mailaccount gebruiken?
Voor een succesvolle online aanwezigheid is het nodig om in het bezit te zijn van een e-mailadres gelinkt aan de bedrijfsnaam. Dit draagt bij aan een professionele uitstraling en verbetert de bereikbaarheid. Daarnaast zijn er nog talloze andere voordelen aan verbonden.
1. Het aanmaken van een zakelijk e-mailaccount is erg eenvoudig
Site.be maakt het opzetten van een zakelijk e-mailaccount heel eenvoudig. Als je een domein registreert, dan heb je toegang tot oneindig veel zakelijke e-mailaccounts, die je via ons dashboard kunt aanmaken.
2. Scheid je e-mailberichten
Het aanmaken van een apart e-mailadres voor elk bedrijf dat je hebt, is een handige oplossing voor het organiseren en scheiden van je e-mails. Hierdoor blijft je persoonlijke e-mail ook netjes gescheiden van je zakelijke e-mailaccount.
3. Je bedrijf zal er professioneler uitzien
Een e-mailadres dat is gekoppeld aan je bedrijfsnaam zorgt ervoor dat je bedrijf er veel professioneler uitziet. Het gebruik van een professioneel e-mailadres, speciaal voor je bedrijf, geeft een veel hogere professionaliteit dan een e-mail van een gratis e-mailprovider.
4. Gemakkelijker communiceren met je bedrijf
Door een e-mailadres aan je bedrijfsnaam te koppelen, wordt het voor mensen eenvoudiger om contact met je op te nemen. Het enige wat ze hoeven te doen is je bedrijfsnaam in te geven in hun e-mailprogramma en de mail zal direct naar je gestuurd worden. Hierdoor wordt het makkelijker voor mensen om contact op te nemen als ze vragen of problemen hebben.
E-mail instellen op een e-mailclient
Het koppelen van je zakelijke e-mail aan een andere e-mailclient is kinderspel. Je hoeft alleen de mailserver informatie van je zakelijke e-mail te hebben. Geef deze details eenvoudig op in de andere e-mailclient en je kunt e-mails verzenden en ontvangen via elke e-mailclient. Dit helpt je georganiseerd te blijven en alle belangrijke e-mails snel te beantwoorden.
Tips voor het aanmaken van een zakelijke e-mailaccount
- Voordat je begint, is het nodig om een naam te kiezen die geschikt is voor je bedrijf. Deze naam moet eenvoudig te onthouden zijn en bij je bedrijf passen. Via Site.be kun je eenvoudig zoeken naar beschikbare domeinnamen of je huidige domeinnaam verhuizen.
- Zorg ervoor dat je e-mailadres eenvoudig te onthouden is. Het is belangrijk dat je e-mailadres gemakkelijk te onthouden is voor je klanten, zoals support@webwinkelnaam.be. Je kunt bij Site.be een onbeperkt aantal e-mailadressen aanmaken voor jouw domeinnaam.
- Houd je e-mailadres altijd en overal actueel. Een verouderd e-mailadres dat niet meer werkt kan leiden tot verlies van potentiële klanten en zakelijke contacten.
- Houd je e-mailadres veilig door enkel te werken met vertrouwde Wi-Fi netwerken en apparaten. Maak enkel gebruik van betrouwbare Wi-Fi netwerken en apparaten en gebruik een sterk en regelmatig veranderend wachtwoord.
Het is aan te bevelen om een eigen domeinnaam voor je e-mailadres te gebruiken. Hierdoor krijg je niet alleen een professionelere uitstraling, maar bouw je tegelijk aan je eigen merk.
Het is belangrijk om e-mails te archiveren
Het archiveren van zakelijke e-mails is van groot belang als ondernemer. Dit is niet alleen om aan wettelijke verplichtingen te voldoen, maar ook om je bedrijf te beschermen. Een goed archief maakt het mogelijk bewijzen snel en gemakkelijk te vinden bij eventuele juridische kwesties. Daarnaast kun je door middel van gearchiveerde e-mails snel inzicht krijgen in belangrijke beslissingen uit het verleden.
Het is verstandig om elke e-mail te archiveren die verband houdt met je bedrijfsvoering, of het nou van medewerkers, klanten of andere zakelijke connecties komt. Het belangrijkheidsniveau van de e-mails maakt niet uit, want je weet nooit wanneer je ze nodig zult hebben.
Site.be is er voor jou, want we weten hoe belangrijk het is om altijd bij je e-mails te kunnen. Daarom bieden we een mailserver die geen enkele beperking kent, zodat je nooit meer hoeft te kiezen welke e-mails je moet verwijderen. Bij ons ben je verzekerd van een veilige opslag voor al je e-mails en altijd en overal toegang. Meld je vandaag nog aan voor onze zakelijke e-mailaccounts en geniet van onbeperkt e-mailen, met het voordeel van een zakelijk mailadres.
E-mailaccount aanmaken met een gratis dienst of met je eigen domeinnaam?
Het gebruik van een gratis e-mail dienst heeft een groot nadeel, namelijk dat het een onprofessionele indruk maakt. Dit is te wijten aan het feit dat gratis mailservers vaak gebruikt worden door mensen die niet al te zorgvuldig met hun online aanwezigheid omgaan en vaak geassocieerd worden met spammers. Als je een professionele uitstraling wilt creëren, is het nodig om gebruik te maken van een eigen domeinnaam. Maar indien je je e-mail alleen gebruikt voor persoonlijke doeleinden, is een gratis service volkomen geschikt.
Het hebben van een e-mail met je eigen domeinnaam is de beste manier om professioneel over te komen. Het bezitten van een eigen domeinnaam is hiervoor nodig. Hierdoor krijg je niet alleen een betere uitstraling, maar bouw je ook aan de reputatie van je bedrijf.
Benodigdheden voor het creëren van een professionele e-mail
Een e-mailadres aanmaken is kinderspel. Het enige wat je nodig hebt is een domeinnaam, en die kun je krijgen bij Site.be. Registreer een domeinnaam en je kunt meteen aan de slag met het maken van e-mailadressen. Onze e-mailoplossing verzorgt het technische werk voor je, waardoor jij vrij bent om te communiceren met wie je wilt. Bij Site.be is het mogelijk om eindeloos veel e-mailadressen aan te maken en evenveel berichten te versturen als je wilt, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over beperkingen.
Het is tijd om de volgende stap te zetten!
Nu je de voordelen van een professioneel e-mailadres begrijpt, is het moment aangebroken om hier direct gebruik van te maken. Ga naar Site.be en zoek op de startpagina je gewenste domeinnaam. Zodra je domeinnaam geregistreerd of verhuisd is, ben je klaar om te beginnen.
Ons gebruiksvriendelijke dashboard maakt het proces van het aanmaken van een e-mailadres voor jou gemakkelijk. Hierdoor krijg je direct toegang tot je zakelijke mailbox. Daarbij bieden we tal van mogelijkheden om ook meteen een mooie website te bouwen. Mocht je ooit hulp nodig hebben, dan staan onze medewerkers dag en nacht voor je klaar. Maak vandaag nog je zakelijke e-mailaccount aan bij Site.be!