De alles-in-één domeinnaam en webhosting oplossing
globe
Jouw bestelling
Producten 0
    tooltip
    Alle prijzen zijn exclusief BTW. De BTW wordt berekend op de betalingspagina.
    Totaal
    € 0,00
    Terug naar Nieuws
    Een online winkel beginnen: let op de recentste e-commerce ontwikkelingen

    Het bouwen van een webshop in deze digitale tijd vereist het houden van rekening met de laatste ontwikkelingen in e-commerce. Deze ontwikkelingen hebben immers een grote invloed op het bereiken van meer succes. Wil je je webwinkel klaarstomen voor de toekomst, dan is het nodig de huidige trends in de branche mee te nemen. In dit artikel geven we je enkele tips over het starten van een e-commerce bedrijf.

    1. Eco-efficiëntie binnen bedrijfsprocessen

    Tonen dat je milieubewust bent is belangrijker dan het alleen zeggen. Steeds meer consumenten verlangen transparantie over de duurzaamheid van een bedrijf en willen producten kopen van webwinkels die actief bezig zijn met het milieu. Toon dit aan door groene productie- en verzendprocessen, en door producten van gerecycled of recycleerbaar materiaal aan te bieden.

    img
    Door klanten te laten zien dat je om het milieu geeft, kun je je omzet verhogen.

    2. Transparantie en snelheid in verzendingen

    Het is van belang dat er helderheid wordt geboden over de manier waarop de producten worden verzonden. Dit gaat niet alleen om de levertijd, maar ook om de verzendmethode en gebruikte diensten. Zorg voor zoveel mogelijk transparantie met betrekking tot verzending. Probeer ook een zo kort mogelijke levertijd aan te bieden. "Dezelfde dag bezorgd" is een stijgende trend. Als je pas na drie dagen kunt leveren, dan is het risico groot dat klanten naar de concurrentie overschakelen voor snellere levering.

    3. Webshop voorbereiden op internationale verkoop

    Het aantal bedrijven dat internationaal verkoopt is sterk toegenomen. Dit betekent niet altijd dat er producten worden verkocht aan landen ver weg, verkopen aan Nederland en Duitsland vallen hier ook onder. Gemiddeld gezien ontvangen Belgische webwinkels meer bestellingen vanuit het buitenland. Zorg er daarom voor dat je webwinkel hiervoor gereed is.

    4. Optimaliseer je toeleveringsketen

    Een georganiseerde toeleveringsketen is de basis voor zekerheid voor jezelf en voor je klanten. Tijdens de coronacrisis zijn de problemen in deze keten duidelijk geworden en hebben we gezien hoe dit kan leiden tot ontevredenheid bij klanten. Dit maakt het extra belangrijk om je toeleveringsketen zo efficiënt mogelijk te organiseren en zekerheden voor jezelf en je klanten te waarborgen.

    img
    Klanttevredenheid is belangrijker dan ooit tevoren.
    Optimaliseer je toeleveringsketen door zoveel mogelijk zekerheden te maken voor jezelf, zodat je deze garanties op een geruststellende manier aan je klant kunt doorgeven.

    Zorg voor een positieve ervaring voor je klanten

    Het succes van je bedrijf staat of valt met klanttevredenheid. Zorg er daarom voor dat je klanten een onvergetelijke ervaring beleven bij je webshop. Hierbij speelt het product slechts een onderdeel van een veel groter geheel, namelijk uitstekende productfoto's en omschrijvingen en een snel bereikbare klantenservice. Zorg dat je klanten tevreden zijn, zodat ze graag terugkomen en goede reviews achterlaten.

    Bouw eenvoudig je eigen online winkel

    Laat je dromen uitkomen en start vandaag nog je eigen online winkel met de website- en webshopmaker van Site.be! Onze webshopmaker maakt het mogelijk om eenvoudig en snel je eigen online winkel op te zetten. Registreer simpelweg je domeinnaam en bouw vervolgens je online winkel!

    Dit artikel is onderdeel van de collectie
    #Tips&Tricks

    Andere Site.be artikelen